atlantic-odyssey.reismee.nl

Drake passage

Er is maar zeer beperkt internet op de boot en ik typ nu even snel een samenvatting van de laatste dagen in de Drake Passage. Internet is zeer traag dus even geen fotos, terwijl ik al 3000 opnames heb gemaakt!

28 maart.Deze morgen met enkele nederlandse en belgische vogelaars een mooi bos bezocht net buiten Ushuaia.Hier nog gezocht de Magellanic Woodpecker, die gisteren was waargenomen maar geen succes.In de middag de auto ingeleverd en toen naar de haven. Hier maakten we kennis met een bont gezelschap. Er zitten veel vogelaars en natuurfotografen aan boord. Een aantal hard core zeevogelkenners die al jaren de hele wereld afreizen op zoek naar zeldzame zeevogels. Aan boord worden we welkom geheten en kregen we onze hut. Daarna een uitgebreide instructie van het expeditieteam en een evacuatieoefening. We krijgen hier dagelijks een zeer gevarieerd menu voorgeschoteld bereid door enkele goede koks. Langzaam varen we de Beagle Channel in.

29 maart.Vandaag een schitterende dag, zonnig en nauwelijks wind. De hele dag op dek gestaan waarbij we o.a. prachtig de grote albatrossen hebben kunnen fotograferen. Wandering Albatros, Southern Royal Albatros, Black-browed Albatros en Grey-headed Albatros. Tegen het einde van de dag nam de wind aanzienlijk toe. We zijn nu uit de Beagle Channel en varen nu de eindeloze atlantische oceaan in.

30 maart.Hoewel ik goed geslapen heb, rolde ik in mijn bed toch regelmatig behoorlijk heen en weer. De eerste uren hebben we nog aan dek gestaan maar daarna besloot de kapitein om de dekken te sluiten. Te gevaarlijk. Ontzettend veel vogels wel rond het schip. 2 soorten Prions, Wilson's Storm Petrel, Grey-backed Storm Petrel, Black-bellied Storm Petrel, Grey Petrel, Atlantic Petrel, Soft-plumaged Petrel en een prachtige bijna geheel witte Giant Storm Petrel. Gezellige sfeer boord met een paar uitzonderlijk karakters erbij. Organisatie aan boord is zeer goed.

31 maart.Wind is iets afgenomen en we mogen weer aan dek. 2 keer een groep Hourglass Dolfijnen gezien, 3 King Penguins surfend door het water, vlakbij de boot. Veel soorten van gisteren maar nu ook enkele Kerguelen Petrels en Fairy Prions. Ook enkele blows van walvissen maar niet goed kunnen zien. Er zijn ook regelmatig lezingen aan boord over antarctica, determinatie van zeevogels en een mooie film over Saint Georgia.

1 april.Vandaag is het pasen. Niet echt bij stilgestaan. Bij zonsopgang stonden we al op de brug om de zon te zien opkomen boven enkele rotsen, midden in de atlantic, de zogenaamde Shag Rocks, vernoemd naar de duizenden Saint Georg Aalscholvers die hier nestelen. Zojuist een briefing gehad over hoe we moeten instappen in de zodiacs vanaf de Plancius en hoe te handelen bij de landing. We varen nu naar Saint Georgia waar we rond middernacht aankomen. Morgen de eerste landingen.


Reacties

Reacties

Letta

Ik vind het leuk je verslag te lezen en zo een beetje mee te reizen. Super.
Goede vaart.

Ben Dielissen

Wel bijzonder om zo a.h.w. toch nog mee te varen. Ben benieuwd naar Saint Georgia. Geweldig om nog omringd te zijn door zoveel ongeschonden natuur. Hoe is de 4-persoonshut? Tevreden? Geniet Henk en ik kijk uit naar het volgende verhaal... maak me maar helemaal gek!

Margriet

Lijkt me een fantastische reis, geniet ervan .
Ik volg je verhalen met enthousiasme en lees peerregelmatig voor.

Tom Visbeek

Mooi beschreven. Nog lifers neem ik aan?

Marij

Ha Henk,

Ik dacht al, waarom hoor ik niets van je, maar je mails zijn in de spambox terecht gekomen! Ik heb nu al je verslagen gelezen, tof hoor! Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!